Syrian ‘Opposition’ Groups Funded By U.S. State Department

Saturday, July 14, 2012
By Paul Martin

Charlie Skelton
London Guardian
Friday, July 13, 2012

Comment: This article has really got the pro-interventionist warmongering leftists squealing with hissy fits. How dare Charlie Skelton point out that there is violence on both sides in Syria and that there is a wider geopolitical agenda behind the western-backed rebels and terrorists? Such a thought crime cannot go unpunished and Skelton is now being attacked via hastily written shoddy hit pieces.

Along with Kodmani and Ziadeh, Ausama (or sometimes Osama) Monajed is one of the most important SNC spokespeople.

Monajed turned up, just a few days ago, as a blogger on Huffington Post UK, where he explained, at length: “Why the World Must Intervene in Syria” – calling for “direct military assistance” and “foreign military aid”. So, again, a fair question might be: who is this spokesman calling for military intervention?

Monajed is a member of the SNC, adviser to its president, and according to his SNC biography, “the Founder and Director of Barada Television”, a pro-opposition satellite channel based in Vauxhall, south London. In 2008, a few months after attending Syria In-Transition conference, Monajed was back in Washington, invited to lunch with George W Bush, along with a handful of other favoured dissidents (you can see Monajed in the souvenir photo, third from the right, in the red tie, near Condoleezza Rice – up the other end from Garry Kasparov).

At this time, in 2008, the US state department knew Monajed as “director of public relations for the Movement for Justice and Development (MJD), which leads the struggle for peaceful and democratic change in Syria”.

Let’s look closer at the MJD. Last year, the Washington Post picked up a story from WikiLeaks, which had published a mass of leaked diplomatic cables. These cables appear to show a remarkable flow of money from the US state department to the British-based Movement for Justice and Development. According to the Washington Post’s report: “Barada TV is closely affiliated with the Movement for Justice and Development, a London-based network of Syrian exiles. Classified US diplomatic cables show that the state department has funnelled as much as $6m to the group since 2006 to operate the satellite channel and finance other activities inside Syria.”

A state department spokesman responded to this story by saying: “Trying to promote a transformation to a more democratic process in this society is not undermining necessarily the existing government.” And they’re right, it’s not “necessarily” that.

The Rest…HERE

Leave a Reply

Support Revolution Radio